روش تمیز کردن سینک های ظرفشویی

چگونه همیشه سینک ظرفشویی براق داشته باشیم

مهمترین روش های تمیز کردن سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی یکی از پرکاربردترین وسایل در خانه شماست. پس جای تعجب نیست که آنها می توانند کثیف ترین هم باشند. باکتری‌هایی که در سینک ظاهر می‌شوند تمیز نکردن آن برای مدت طولانی، می‌توانند منجر به بیماری‌های تهدیدکننده زندگی شوند.با این حال، با ترکیب موثر محصولات پاک کننده غیر مضر مانند جوش شیرین، آب لیمو، سرکه، و گریس آرنج قدیمی، سینک آشپزخانه شما، تمیز خواهد شد. ظروف کثیف و باقیمانده مواد غذایی را از سینک خود خارج کرده و تمیز کنید. وقتی شروع به شستشوی سینک می کنید، نباید چیزی در آن باشد. به یاد داشته باشید که وسایلی را که در داخل یا اطراف سینک خود نگهداری می کنید نیز تمیز کنید. نگهدارنده اسفنج و درب تخلیه را حرکت دهید تا تمیزی کامل تری داشته باشید.

 

تمام سطح سینک خود را بشویید. از یک صابون ملایم، پارچه نرم و آب گرم برای تمیز کردن شیرها، زهکشی و لبه بیرونی استفاده کنید. این کار را هر بار که از سینک استفاده می کنید، که شامل بعد از آماده کردن غذا یا شستن ظروف می شود، انجام دهید.

 

آب داغ حاصل از دم کردن برنج ، ماکارونی و ...را داخل لگن سینک بریزید. این امر به از بین بردن بوی بد و نرم شدن هر گونه مواد لکه دار که ممکن است باعث مسدود شدن مسیر خروجی سیفون سینک ظرفشویی شود کمک می کند. این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

روش اول :

مخلوطی از جوش شیرین و آب لیمو برای سطح ایجاد کنید. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با 1/4 فنجان آب لیمو مخلوط کنید و آن را روی سطح سینک خود بریزید. اجازه دهید این مخلوط حدود 10 دقیقه بماند و سپس آن را با آب داغ بشویید. حداقل هفته ای یکبار این کار را روی سینک خود انجام دهید. جوش شیرین یک ماده پاک کننده طبیعی است که کثیفی و چربی را از بین می برد، بنابراین می توانید آن را روی ترک ها و مکان هایی که به سختی ضربه می زنند، مانند اطراف شیر آب و دسته ها بپاشید و با مسواک روی آن بشویید.

روش دوم

مخلوط بزرگتری از جوش شیرین و آب لیمو برای زهکشی ایجاد کنید. 1/2 فنجان جوش شیرین را با 1/4 فنجان آب لیمو مخلوط کنید. این را مستقیماً در لگن بریزید(با تفاله گیر خروجی آب را ببندید) و با 1/2 فنجان سرکه سفید ترکیب نمایید. روی آن را بپوشانید و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید. در همین حین، مقداری آب داغ را بجوشانید و داخل آن بریزید. واکنش محصولات پاک کننده به شکستن ضایعات و ضد عفونی کردن زهکش کمک می کند و آب داغ قبل از تشکیل مجدد آن را آبکشی می کند.

روش سوم(براق کردن سینک ظرفشویی)

برای براق کردن سینک از آرد استفاده کنید. سینک را با حوله کاملا خشک کنید. هر رطوبتی که باقی بماند با مخلوط شدن با آرد مانند خمیر می شود. دور سینک را آرد بپاشید. با استفاده از یک حوله جدید و تمیز، به آرامی اطراف فولاد ضد زنگ را با حرکات دایره ای بمالید (همانطور که ممکن است ماشین را واکس بزنید). آرد اضافی را بردارید و دور بریزید.1/4 فنجان آرد عالی عمل می کند، اما اندازه گیری آن ضروری نیست.این روند را هر طور که صلاح می دانید تکرار کنید. ممکن است چند بار طول بکشد تا بدرخشد.

 

سه روش تمیز کردن سینک سرامیکی(سنگ روشویی سرویس بهداشتی): روش اول

سطح را با صابون ملایم و آب گرم بشویید. این کار سینک شما را برای آماده شدن برای تمیز کردن ضد عفونی می کند. سرکه به عنوان یک ضدعفونی کننده جایگزین برای مواد مضرتر مانند سفید کننده عمل می کند، اگرچه باکتری های کمتری را نسبت به صابون ظرفشویی یا سفید کننده از بین می برد.

روش دوم

سینک را با پراکسید هیدروژن اسپری کنید. سطح را کاملاً بپوشانید و از 15 دقیقه تا چند ساعت صبر کنید (هرچه بیشتر صبر کنید، لکه های بیشتری از بین می رود). پراکسید هیدروژن دارای خاصیت سفید کنندگی بدون بوی چشمگیر است. این را با آب گرم بشویید. باید مقداری از لکه ها را با خود ببرد، اما اگر نه، کمی آن را اسکراب کنید(با فرچه به خوبی روی سطح بکشی) و آبکشی کنید.

روش سوم

مقداری جوش شیرین روی سطح لگن ها بریزید. یک اسفنج را مرطوب کنید و کمی روغن نارنج بزنید. جوش شیرین باید کمی کف کند، که در داخل برخی از شکاف ها خزش می کند تا کثیفی ها را از بین ببرد، سپس می توانید آنها را بشویید. باز هم از مسواک استفاده کنید تا به شکاف های کوچک برسید.

 

از آب لیمو و نمک روی لکه های باقی مانده استفاده کنید. توده های کوچک نمک را روی لکه های باقی مانده بریزید. هر توده نمک را با آب نصف یک لیمو (یا بیشتر در صورت نیاز) بپوشانید. اجازه دهید حدود 5 دقیقه بماند و سپس آن را با یک تکه پارچه تمیز یا یک اسفنج بشویید. توجه داشته باشید که اگر ظروف سرامیکی ظریف و نو باشد و با فشار زیاد آنها را تمیز نمایید ممکن است نمک روی سرامیک را خراش دهد.

روش چهارم(براق کردن سینک های سرامیکی)

سرامیک را با روغن لیمو جلا دهید. 3 تا 4 قطره روغن لیمو را روی یک پارچه خشک بریزید و آن را در اطراف سینک پاک کنید. در صورت لزوم، تنها با استفاده از چند قطره در یک زمان، مقدار بیشتری اضافه کنید. این روغن علاوه بر بوی تازه، به جلوگیری از قرار گرفتن صابون روی سطح و تجمع آن کمک می کند و پاکسازی آینده را بسیار آسان تر می کند.

 

طریقه ساخت اسپری ضدعفونی کننده

یک اسپری ضد عفونی کننده ایجاد کنید. 1 فنجان آب و سرکه سفید یا سرکه سیب را به همراه آب نصف یک لیمو مخلوط کنید تا چربی و باکتری های مضر را از بین ببرید. به جای لیمو، سعی کنید از 20 تا 40 قطره اسانس مبتنی بر لیمو (یا روغن های دیگر با خواص مشابه، مانند درخت چای، پرتقال، یا اسطوخودوس) استفاده کنید.این را در دسترس داشته باشید تا پس از پایان شستن ظرف ها، سینک خود را اسپری کنید.

 

نحوه نصب مکانیزم اتومات سیفون های اتومات

 خرید سیفون های سینک ظرفشویی اتوماتیک

نحوه نصب مکانیزم اتومات سیفون های اتومات

1)ابتدا مهره ولوم اتومات(قطعه شماره 4) را باز کرده و مهره آب بندی زیر سینک ظرفشویی (قطعه شماره 3) آن را جدا می کنیم

2) ولوم و کابل(قطعه شماره 1و5) اتومات را از محل تعبیه شده روی سینک ظرفشویی عبور داده و با تنظیم دقیق واشر پلاستیکی آب بندی(قطعه شماره 2) روی سطح سینک ظرفشویی (واشری که زیر سَری ولوم قرار دارد) مهره ولوم و مهره آب بندی(قطعه شماره 3 و 4) را از زیر سینک ظرفشویی روی ولوم(قطعه شماره 1) بسته و محکم می کنیم

3)در این مرحله دایکاست روی سیم مفتولی اتومات (دایره یا چند ضلعی) (قطعه شماره 7) را در محل تعبیه شده ی(شماره 6) روی زانویی اتومات قرار می دهیم.هر کدام از سه محل تعیین شده برای تنظیم طول کابل اتومات جهت عملکرد صحیح ولوم اتومات که به صورت چرخشی عمل می کند ، می باشد که روی حالت استاندارد از سوی شرکت تولید کننده بسته شده است.توجه به این نکته که کابل اتومات نباید در هنگام نصب دچار چرخش یا کشیدگی شود ضروری می باشد

4)در آخر بعد از قرار دادن تفاله گیر در جای خود ، ولوم را به صورت چرخشی حرکت می دهیم که شاهد عملکرد صحیح آن می باشیم.در صورت عدم عملکرد ، مهره رگلاژ پیچ(قطعه شماره 1) موجود زیر تفاله گیر را تا تنظیم ارتفاع مناسب پیچ(قطعه شماره 2) با زبانه اتومات باز یا بسته می کنیم که تفاله گیر عملکرد درستی داشته باشد

 

روش های تمیز کردن جا مایع توکار سینک ظرفشویی؟

چطور بعد از خرید جامایع پلاستیکی و استیل توکار سینک ظرفشویی از آن طولانی مدت استفاده کنیم

روش های تمیز کردن جا مایع توکار سینک ظرفشویی؟

به دلیل خاصیت مواد صابونی (قلیایی) مدتی پس از استفاده کردن از جا مایع درون پمپ و مخزن صابون به صورت ژله ای درآمده و مانع از حرکت روان و طبیعی پمپ می‌شود .

 در این صورت باید توجه داشته باشید به هیچ عنوان نباید پمپ جامایع را باز کنید چون این کار جامایع را از گارانتی خارج میکند .

توجه به این نکته ضروری است که به علت غلظت بالای مایع ظرفشویی عملکرد پمپ جامایع توکار سینک ظرفشویی را تحت تاثیر قرار میدهد و عامل اصلی رسوب بستن قطعات درون پمپ میشود.به همین دلیل توصیه می شود برای افزایش طول عمر و عملکرد بهتر پمپ مایع ظرفشویی مقداری آب با آن مخلوط نمایید تا رقیق شود و سپس از آن استفاده نمایید.
  • مخزن ، پمپ و یقه جامایع را به مدت ۳۰ دقیقه در آب گرم قرار دهید سپس داخل مخزن را با مسواک شست و شو دهید و ما بقی قطعات با مایع ظرفشویی معمولی شستشو شود این کار را چند بار ادامه دهید تا تمامی قطعات تمیز شود .
  • سپس لوله جامایع را به صورت وارونه و در حالت پمپ فشرده شده که خروج مایع از آن صورت میگیرد  زیر شیر آب گرم قرار دهید تا آب گرم از سر جامایع خارج شده و گرفتگی مسیر باز شود. به هیچ وجه پمپ و مخزن جامایع را روغن کاری نکنید چون این کار موجب ناکارآمد شدن جامایع می شود.(تمامی قطعات داخل مخزن استیل میباشد)
  • در صورتی که آبگرم از نازل خارج نمی‌شود شما به سرویس کار و خدمات پس از فروش نیازمند هستید.جهت ارتباط با همکاران ما در واحد خدمات پس از فروش از قسمت تماس با ما با شماره مشخص شده تماس حاصل فرمایید .

چند نکته برای خرید و انتخاب سیفون سینک ظرفشویی

 

اولین سوالی که به ذهن نویسنده مقاله می‌رسد آن است که شما در کدام گروه از افراد قرار دارید:

گروه اول: افرادی که سینک ظرفشویی جدید تهیه می کنند.

گروه دوم : افرادی که به هر دلیلی می‌خواهند سیفون سینک ظرفشویی را تعمیر یا تعویض کند.

 

1) اگر سینک جدید خریداری کرده‌اید به اطلاع می رسانیم که شرکت تیسا با بیش از 18 سال سابقه فعالیت در تامین شرکت های سینک ساز ایرانی و خارجی افتخار این را دارد تا در کنار سینک ظرفشویی به شما خدمت رسانی کند.

 

 2) اما افرادی که تحت هر شرایطی قصد تعمیر یا تعویض سیفون سینک ظرفشویی خود را دارند آگاه باشند که با خرید قطعات یدکی با کیفیت و قیمت مناسب نیازی به تامین سیفون کامل با هزینه گزاف نیست.جهت تامین این قطعات ، شرکت شیمی کاران جلودار با برند تیسا با ارائه پک های کامل قطعات یدکی خود سعی دارد تا خدمات بهتری را به هموطنان عزیز ارائه کند.همانطور که می دانید قطعات یدکی هر کدام از برند ها دارای تفاوت هایی در طراحی و مواد اولیه مورد استفاده در روند تولید محصولات خود هستند از جمله:گام دنده و رزوه ها که این امر سبب سردرگمی مصرف کنندگان خواهد شد.

نکاتی در رابطه با علت تفاوت کیفیتی و قیمتی سیفون ها:

 

۱)توری استیل با پین برنجی برخی از شرکت‌های تولیدی سیفون استانداردهای لازم را در جهت کیفیت محصولات رعایت نکرده و سعی در پایمال کردن حقوق مصرف کننده نهایی دارد.

 

2) توجه داشته باشید شرکت های مختلف سیفون سازی قطعات و قالب های متفاوتی دارند که این قطعات از لحاظ رزوه و گام دنده با هم متفاوت هستند که می توان گفت آب بند کردن سیفون را بسیار دشوار می‌کند.

 

3) رنگ قطعات سیفون : از آنجایی که این محصولات با مواد اولیه پلیمری پلی پروپیلن توسط دستگاه تزریق پلاستیک تولید می شود رنگ آن باید سفید یخچالی باشد در صورت مشاهده تغییر رنگ به زرد یا کرم نشان از استفاده مواد اولیه ناخالص در ساخت و تولید این سیفون ها را دارد.هرچه درجه ناخالصی آن بیشتر باشد قطعه شکننده تر شده و مقاومت آن در برابر تغییرات دمایی به شدت افت خواهد کرد.

 

4) ورق استیل:

 شرکت‌ها برای تامین ورق استیل مورد نیاز در جهت ساخت سیفون دو راه دارند:

یک) خرید استیل از بازار آزاد که کیفیت های مختلف دارد.

دو) خرید استیل از شرکت های تولید کننده سینک ظرفشویی:

شرکت شیمی کاران جلودار(تیسا) برای بالا بردن کیفیت محصولات خود و ارائه خدمات بهتر، استیل مورد نیاز در تولید سیفون های خود را از شرکت های تولید کننده سینک ظرفشویی تهیه می کند.

 

بررسی دو نمونه از مدل های سیفون: 1) سیفون جامع +24485 

قبل از خرید سیفون برای سینک آشپزخانه تان باید به این فکر کنید که مشخصات و اطلاعات فنی سینکی که مورد نظر شماست چیست تا بتوانید سیفون مخصوص آن را تهیه کنید. سیفون فانتزی از سری رگلاژی تیسا مدل +24485 محصولی است که با توجه به نوع طراحی آن قابلیت نصب روی تمامی سینک های ظرفشویی با پانچ لگن گرد را دارد.

 شرکت های : اخوان - البرز –  درسا  –  کن - ایلیا استیل - بیمکث  و 95 درصد شرکت های تولید کننده سینک ظرفشویی از این سیفون و سیفون های مشابه استفاده می کنند.

 

2)کنار دیواری

شاید اولین بار است که این واژه به گوش شما رسیده باشد ، قابلیت کناری دیواری  فضای پرت و غیر قابل استفاده زیر سینک را در دسترس تر می کند. تصاویر و مزایای سیفون های کناردیواری را در سایت  تیسا ببینید.

 

تنوع سیفون های فانتزی

سیفون های فانتزی قبل از این تنها یک مدل داشتند اما شرکت تیسا سیفون های فانتزی سبدی ،اتوماتیک ، اکونومی را برای اولین بار در ایران تولید کرده است.

 

نحوه نصب جامایع توکار سینک

جامایع توکار سینک ظرفشویی تیسا

نحوه نصب جامایع توکار سینک
  • برای نصب جامایع توکار سینک ابتدا باید با قطعات و اجزای آن آشنا شوید
  • جامایع به طور کلی از سه قسمت تشکیل شده است:
  • سر جا مایع (پمپ – سر)
  • یقه (مغزی – مهره نگهدارنده – واشر)
  • مخزن
  • برای نصب جا مایع توکار ابتدا باید مغزی را از مخزن جدا کرده سپس مخزن را از زیر سینک و یقه را از بالای سینک رو به روی هم قرار داده و مغزی را در مخزن پیچ می‌کنیم مطمئن شوید که با واشر ها وظیفه ی آب بندی را به خوبی انجام می دهند و در سر جای خود قرار گرفتن مایع صابون را با آب مخلوط کرده تا رقیق شود سپس به کمک قیف آن را داخل مخزن بریزید این کار عمر جامایع شما را ۳ برابر می کند.

مقالات تیسا

  • Start Publishing Date

جامایع توکار سینک ظرفشویی تیسا

نحوه نصب جامایع توکار سینک
  • برای نصب جامایع توکار سینک ابتدا باید با قطعات و اجزای آن آشنا شوید
  • جامایع به طور کلی ...

 

اولین سوالی که به ذهن نویسنده مقاله می‌رسد آن است که شما در کدام گروه از افراد قرار دارید:

گروه اول: افرادی که سینک ظرفشویی جدید تهیه می کنند.

...

چطور بعد از خرید جامایع پلاستیکی و استیل توکار سینک ظرفشویی از آن طولانی مدت استفاده کنیم

روش های تمیز کردن جا مایع توکار سینک ظرفشویی؟

به دلیل ...

 خرید سیفون های سینک ظرفشویی اتوماتیک

نحوه نصب مکانیزم اتومات سیفون های اتومات

1)ابتدا مهره ولوم اتومات(قطعه شماره 4) را باز کرده و مهره آب بندی ...

چگونه همیشه سینک ظرفشویی براق داشته باشیم

مهمترین روش های تمیز کردن سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی یکی از پرکاربردترین وسایل در خانه شماست. پس جای تعجب ...

Load More